Menu

sobota, 22 lutego 2014

Dżem z kiwi



Przyznaję się, to był mój pierwszy raz. Nie sądziłam, że się powiedzie, a jednak... Mój pierwszy dżem. I to nie byle jaki.
Własny smakuje o niebo lepiej niż ten kupny. Chill może być ze mnie dumna ;)

Przyznaję się też, że zainspirował mnie przepis z mojeekspresjekulinarne. Przetestowałam i naprawdę jestem pod wrażeniem prostoty przepisu i poziomu pyszności.

Na spory słoik dżemu, potrzebujemy:
- 12 sztuk kiwi,
- sok z 1 mandarynki,
- 1/4 szklanki cukru (użyłam brązowego).

Kiwi obieramy ze skórki, kroimy na mniejsze części, wrzucamy do rondelka, dodajemy wyciśniety sok z mandarynki i wsypujemy cukier.

Wskazówka:
By łatwiej wycisnąć sok z cytrusów, rolujemy wcześniej na blacie/desce do krojenia.

Wracamy do naszego dżemu.

Gotujemy na średnim ogniu przez około 30 minut, tak by kiwi zmiękło. Tak gorący dżem przekładamy do słoika, mocno zakręcamy. Tu przydaje się mąż ;) Odwracamy do góry dnem i schładzamy.



Zasmakujcie tego a już nigdy nie kupicie gotowca!

OUT

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz