Menu

sobota, 1 lutego 2014

Podstawy z kuchni- jakiejkolwiek

Witajcie moi Drodzy Kucharze,

Patrząc na wyniki i tempo tworzenia postów autorstwa Out, postanowiłam coś zrobić z tym i zabrałam się za stworzenia mojego pierwszego własnego wpisu.

Mój plan był taki, by zacząć od podstaw. Jestem chodzącym dowodem na tym, że nieznajomość miarek podczas pieczenia skutkuje zakalcem czy nie wyrośniętym ciastem. Nawet najlepszym zdarzają się takie wpadki. Postanowiłam więc zakończyć Waszą i moją męczarnię w obliczaniu ile ml ma łyżka lub ile gramów cukru zmieści się w szklance i poniżej znajdziecie rozwiązanie tego problemu.

Na blogu CHILLOUTKITCHEN:

·         1 szklanka  ma zawsze pojemność 250 ml
·         1 łyżka  ma zawsze pojemność 15 ml
·         1 łyżeczka  ma zawsze pojemność 5 ml
·         kostka masła  ma zawsze 250 g
MĄKA PSZENNA
·         1 szklanka = 160 - 170 g
·         1 łyżka = 10 g
·         1 łyżeczka = 3 g
MĄKA ZIEMNIACZANA
·         1 szklanka = 190 g
·         1 łyżka = 10 g
·         1 łyżeczka = 3 g
CUKIER
·         1 szklanka = 220 g
·         1 łyżka = 13 g
·         1 łyżeczka = 5 g
CUKIER PUDER
·         1 szklanka = 170 g
·         1 łyżka = 12 g
·         1 łyżeczka = 4 g
MIGDAŁY ZMIELONE
·         1 szklanka = 110 g
·         1 łyżka = 6 g
ORZECHY WŁOSKIE, LASKOWE, PEKAN ZMIELONE
·         1 szklanka = 130 g
·         1 łyżka = 8 g
KAKAO
·         1 szklanka = 130 g
·         1 łyżka = 8 g
·         1 łyżeczka = 3 g
ŚMIETANA KREMÓWKA
·         1 szklanka = 260 g
·         1 łyżka = 16 g
·         1 łyżeczka = 5 g
OLEJ
·         1 szklanka = 230 g
·         1 łyżka = 14 g
·         1 łyżeczka = 5 g
MIÓD
·         1 szklanka = 360 g
·         1 łyżka = 22 g
WIÓRKI KOKOSOWE
·         1 szklanka = 110 g
·         1 łyżka = 7 g
PŁATKI OWSIANE
·         1 szklanka = 120 g
·         1 łyżka = 6 g
WODA, MLEKO
·         1 szklanka = 250 g
·         1 łyżka = 15 g
·         1 łyżeczka = 5 g
DROŻDŻE SUSZONE
·         1 łyżeczka = 4 g
DROŻDŻY ŚWIEŻYCH dajemy zawsze 2 x tyle, co suszonych.

Pozdrawiam!


CHILL

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz