Menu

niedziela, 9 marca 2014

Lasagna z cukinią



Niedzielny obiad może być prosty i zdrowy. Dlatego w rodzinnym domu pokazałam swojej mamie jak "odchudzić" kuchnię włoską.
W tym przepisie zamiast makaronu, użyłam cukinii. 

Potrzebujemy:
- 2 cukinie,
- pomidory z puszki,
- mięso milone (drobiowe),
- bazylia, oregano, sól, pieprz, papryka,
- twardy ser żółty (opcjonalnie).

Cukinie dokładnie myjemy i odcinamy końce. Jeśli posiadamy dobrą szatkownicę możemy poszatkować na drobne paski. Jeśli z kolei nie mamy szatkownicy, wystarczy trochę precyzji i dobry nóż, by pociąć cukinię w wąski paski.


Gdy już mamy taką cukinię, możemy robić sos. Przepis pojawił się przy Marchewkowym spaghetti.


Możemy już śmiało zacząć zabawę w warstwy.Przekładamy od spodu cukinię, sos mięsny, cukinię sos.




Tak "spakowaną" lasagnie, wstawiamy do rozgrzanego piekarnika na 180 st. na 20 minut. Po tym czasie, jak już wspomniałam wcześniej, możemy posypać startym serem żółtym. Jeśli nie mamy na to akurat ochoty, albo jeszcze lepiej, chcemy bardziej "odchudzić" to danie, nie musimy tego robić.

Niestety moja rodzina nie rozumie lasagni bez sera, więc nusiałam go użyć. Sama jadłam bez.

Nie można przecież zmienić od razu wszystkiego. Sam fakt, że nie ma tam makaronu, już wzbudził spore kontrowersje..

A oto efekt końcowy:



Pyszności! 

Miłej niedzieli i owocnego gotowania:)

OUT



1 komentarz:

  1. Hej dziewczyny! Dodałam Was do Liebster Blog Awards na swoim blogu (http://kiczen.com/piatek-piateczek/) Jeśli macie ochotę przyłączyć się do zabawy to śmiało :)

    OdpowiedzUsuń